יום שישי, 23 בדצמבר 2011

פאנק דה קסבה


קולקטיב של חמישה פעילים תל אביבים מתחיל לפעול בימים אלה בכוונה למלא את החלל שסלון מזל השאיר כשנסגר בקיץ האחרון תחת השם "שפכטל". לא רק מבחינה אידיאולוגית הם יעשו את זה, אלא גם מבחינה פיזית – המקום חדש שלהם, "אינפו-שופ" בסגנון סלון מזל, יקום בחלל האחרון בו פעל הסלון, צמוד לבר הטבעוני "רוגטקה" בבניין ברחוב יצחק שדה מס' 32.

"אנחנו מעורבים בהרבה מאבקים חברתיים שונים, אבל אין לנו מקום פיזי ליצירה, לשיתוף ידע ומשאבים עם הקהילות והארגונים השונים וליוזמות", כתבו הפעילים בהזמנה לאירוע חד פעמי למען המקום החדש, שיתקיים בשבת הקרובה ב"רוגטקה". "אנו רוצים ליצור את המרחב הזה. המקום יתפקד כמרכז עבורנו ועבור הסובבים אותנו, כדי ללמוד, לשתף ולהשתמש בכישורים מעשיים בהקשר פוליטי". המארגנים מתכוונים להקים במקום סדנה לתיקון אופניים, מקום להדסה על חולצות, חדר הקרנה, חלל ליצירת סטנסילים, כרזות, בובות וכו' למען פרסום והפצת חומרים רדיקלים בצורת פאנזינים, מוסיקה ועוד. כמו כן החלל אמור לשמש לתצוגת אמנות ולהכיל ספריה עם ספרים בכמה שפות.

סלון מזל, שפעל במשך יותר מעשור ועבר ארבעה מקומות שונים בעיר (החל מרחוב מונטיפיורי, דרך סימטה אלמונית ועד סלמה ואז כאמור יצחק שדה), נסגר מחוסר משאבים, וגם אנשי "שפכטל" לא מצויידים בהון עצמי. "כרגע אנחנו מחפשים תרומות ותמיכה כדי שנוכל לגרום לזה לקרות", הם כתבו בהזמנה לאירוע. "המקום יהיה מבוסס על התנדבות, אבל עדיין יש הרבה הוצאות אחרות. אנו זקוקים לסיוע כספי כדי לשלם את שכר הדירה ולרכוש ספרים חדשים לספרייה, מכונת צילום, כלים וציוד אמנות". האירוע בשבת ייערך אצל השכנים ב"רוגטקה" (שהם גם חברים לדרך הפוליטית-תרבותית), ומיועד לגיוס כספים למקום החדש. פרט לדמי הכניסה גם ייערך במסגרתו שוק פתוח של מוזיקה, ספרות ואופנה, ובתוכנית האמנותית שלוש הופעות גם. "אם אתם יכולים לעזור על ידי מתן תרומה או בכל דרך אחרת, אנא יידע אותנו", מבקשים חברי הקולקטיב, שבשלב זה מעדיפים להשאר באלמוניות, אבל מבטיחים שהמקום ייפתח עוד בחודש ינואר.  

(פורסם ב"זמן תל אביב, 12.11)

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

המקום נפתח בסוף?
סלון מזל היה אחד המקומות החשובים על מפת ארץ ישראל.
אני זוכרת את הימים שהוא היה בסמטה אלמונית והייתי הולכת לקרוא שם ספרים.
עצוב שדווקא המקומות האיכותיים הם אלו שהראשונים להעלם.

חפש בבלוג זה