יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

נגמר הבלאגן

Mess
מי שלא מכיר מקרוב את סצינת הפאנק והאינדי בישראל בטח לא שמע על להקת MESS, אבל לא מעט מעריצים דוקא התאכזבו לגלות שהיא מתפרקת אחרי ארבע שנות פעילות. ומצד שני שמחו לשמוע שהיא חוגגת את זה בפרסום האלבום החדש שלה ובהופעה אחרונה בשבוע הבא. הלהקה, שהגלגול הקודם שלה היה קצת יותר רך וקצת פחות מצליח, התחילה את דרכה בלייבל פית/קית (כותב שורות אלה היה בין מקימי הלייבל). השם המלא שלה היה Mr.Error Sound System ובתקופה הזאת יצא אלבום אחד. הגלגול הנוכחי כלל הרכב שנטה יותר לפאנק ואת המוזיקה שלהם מגדיר מוביל ההרכב, רפי פרח, כ"פאנק הארד קור שהתפתח למטאל גריינד". שם הלהקה קוצר ונשארו רק ראשי התיבות, ואלבום אחד יצא גם הוא בפית/קית. השני יוצא בימים אלה בהוצאה עצמית להורדה באינטרנט.

פרח, בעל שני תארים במוזיקולוגיה, שעורך וידיאו למחייתו וגם מתחיל בימים אלה לעבוד על סרט באורך מלא, מספר ש-MESS ניסו לעשות את המוזיקה הכי קיצונית ורועשת שאפשר בכל זאת לעטוף בה שיר. עם הזמן ההרכב התייצב וכלל בארבע השנים האחרונות את פרח, שמנגן גיטרה, תמר אביאל ששרה, עודד (גוצ'י) עידן (תופים) וליאור מאיר (בס), שעקב עזיבתו לצורך לימודים לחו"ל הלהקה מפסיקה לפעול.

אז למה זה נגמר?
פרח: "הלהקה הורכבה מהחברים בה ומהכימיה ביניהם ואין אפשרות להחליף את ליאור. אנחנו מרגישים שזה הדבר הנכון".

ואנשים לא מתבאסים עליכם?
"אנשים מבואסים אבל אנחנו לא מחוייבים לאף אחד. באנו לעשות כיף והיה כיף".
וזה נכון, כיף היה אחד מהסממנים הבולטים בהופעות של הלהקה, שכללו לרוב את טקס הפוגו הידוע ועוד כל מיני דברים קיצוניים אבל בטעם טוב. רגעי השיא של הלהקה כללו גם אירוח בפריים טיים של ערוץ 24, באולפן השקוף אצל מיכל אמדורסקי ולאון שניידרובסקי. "זו כנראה הייתה טעות של ההפקה. הגענו בכל זאת ועשינו שם בלאגן והם פחדו ששברנו להם את הציוד ולא רצו שנלך בלי לשלם אז הם קראו למאבטחים". זה נגמר טוב ועם מלא צפיות ביוטיוב. גם בפטסיבל "חוצמזה" הם הופיעו ועל הבמות הקטנות הרגילות של הסצינה, בעיקר בתל אביב ופה ושם גם מחוצה לה. הם גם טסו ביחד לשוודיה כדי להקליט את האלבום החדש והאחרון, שיקרא SATANIC KAMIKAZE PUNX. שיר אחד מתוכו כבר אפשר לשמוע ביוטיוב (חפשו M.e.s.s- Ismena. האלבום הוקלט אצל מקליט מפורסם בצינה יחסית, ועורר עניין בקרב לייבלים בחו"ל, אבל לבסוף ייצא בהוצאה עצמית ורק באינטרנט. אפילו בגלגל"צ השמיעו אותם לא מעט. השדרן שאהב אותם מהרגע הראשון ותמך בהם לא מעט אומר שיכול מאוד להיות שהם אפילו הלהקה הכי מושמעת בתוכנית שלו. מדובר כמובן בקוואמי ובתכוניתו "הקצה" שבמקרה או לא במקרה יורדת מהאויר בימים אלה.

פרח עצמו ממשיך גם עם פרויקטים מוזיקלים מסקרנים כמו להקת דיג'יטל הארדקור בשם "מכונת הרג" (יחד עם ליר לנדאו) ובקרוב יראה אור אלבום שלהם. פרח הוא גם המפיק של הזמר המוזר " השרוט" שהספיק לצבור לא מעט מעריצים גם הוא. הם מסיימים בימים אלה את המיקסים לתקליט השני שלו.


(פורסם ב"זמן תל אביב, 11.11)

אין תגובות:

חפש בבלוג זה