יום שבת, 3 במרץ 2012

זמן תל-אביב, 3.3.2012


הכתבה ב"זמן תל אביב" (בתמונה: ברק כהן. צילום: רענן כהן)
תמונה אחת שווה

חברת שפע בטחון תשלם למפגין שהותקף על ידי מאבטח מטעמה 2,950 ש"ח כפיצוי על "אי הנוחות" שנגרמה לו, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים.

המפגין, ברק כהן, הצטרף למחאת האמנים מול טקס פתיחת האגף החדש במוזיאון תל אביב ב-30.10.11, ולמרות שעמד מחוץ לגדר הזמנית שתחמה את איזור האירוע אוים על ידי המאבטח אמיר זיו, עובד חברת האבטחה שפע בטחון. לדברי כהן, זיו איים עליו במילים "יש לך שתי דקות עד הסיבוך הבא" בנסיון להשתיק את קריאותיו לעבר אורחי הטקס. כהן שלף אז את המכשיר הסלולרי שלו, הפעיל את מצלמת הוידיאו וביקש מהמאבטח לחזור שוב על האיום. בתגובה היכה זיו את כף ידו של כהן ומכשירו נפל ונגרם לו נזק.
"הנזק היה ממש קטן", אומר כהן, עו"ד פלילי בשנות השלושים לחייו שתמך במאבק האוהלים בקיץ ואף סיפק שירותים משפטיים לפעילים, "והאיום שלי בתביעה משפטית לא בא בעקבות השבר במסך, אלא בעקבות הפרת זכויות בוטה שלי כאזרח וכמפגין. לא יכול להיות שמאבטח ירשה לעצמו להפר זכויות בסיסיות של אזרח בלי לתת את הדין על כך". בעזרת אבי הכספי, עו"ד אזרחי ובעצמו פעיל במחאת האוהלים, הגיש כהן איום בתביעה משפטית כנגד החברה, שכאמור הוביל לפשרה בדמות מכתב התנצלות ופיצוי על סך 2,500 שקלים. עו"ד הכספי מעריך שאם המקרה היה מגיע לבית המשפט פסיקת הפיצויים הייתה יכולה להגיע לסך של 50,000.

כהן, למה התפשרת על סכום סמלי?
"לא הלכתי למאבק בשביל הכסף אלא בשביל העיקרון והמסר. הנכונות של החברה להתנצל על המעשה היא מבחינתי מספקת וגם נותנת רוח גבית לפעילים ומפגינים. התשלום מאפשר את התיקון של הנזק ואף יותר מזה, וזה מספיק לי". כהן, שפרסם את מכתב ההתנצלות בעמוד הפייסבוק שלו, אומר שמה שחשוב לו הוא שהפעילים ירגישו וידעו שיש להם זכויות אזרח ומפגין. "אנחנו יכולים להלחם עליהם ולזכות", הוא אומר. 

עו"ד הכספי טוען שהחברה הבינה שאין לה סיכוי בבית משפט כי צילום הוידיאו שמתעד את האירוע ישמש הוכחה חותכת לגרסתו של התובע. "לא היתה להם ברירה אלא לקבל אחריות, וזה עוד מסר  למפגינים: לצלם כמה שיותר ולא לפחד לעשות שימוש בחומר המצולם".

אין תגובות:

חפש בבלוג זה