יום חמישי, 29 במרץ 2012

nrg, 22.3.2012



פסל בצורת טיל שהוצב על גג בניין מול השגרירות האמריקנית בתל אביב עורר את חשדם של אנשיה, שביקשו מהאמן: אל תכוון את הטיל אל השגרירות

תגיות: עיריית תל אביב, טיל,שגרירות ארצות הברית פסל בצורת טיל שהוצב על גג גלריה משך בשבוע שעבר את תשומת לב אנשי האבטחה של שגרירות ארצות הברית הסמוכה, שביקשו מהאמן להסיט את הטיל לכיוון הים במקום לכיוון השגרירות.

צינור הפח בצורת טיל, שעוצב על ידי האמן גיא ברילר, הוצב בשבוע שעבר על גג גלריה "החללית" בבניין ברחוב הירקון 70. זמן קצר לאחר מכן, הגיעו לגג החשוד מאבטחי השגרירות האמריקנית, שנמצאת מעבר לכביש.
כשהם מלווים בחייל דרשו המאבטחים מאנשי הגלריה להסיר את הפסל או שהם יגישו תלונה במשטרה. לדברי רועי צ'יקי ארד, אחד ממארגני התערוכה "איראן", שבמסגרתה הוצב הפסל, אחרי משא ומתן קצר הסכימו המאבטחים להסתפק בהסטת הטיל מהשגרירות.

"הם היו קצת תקיפים ולא נעימים אבל הסברנו להם שזה רק צינור והזמנו אותם לבדוק בעצמם", אומר ארד. "הם התייעצו בקשר עם האחראים עליהם ובסוף קיבלו את הפשרה של הסטת הטיל והסיטואציה האבסורדית הסתיימה". למחרת, הוא מספר, עלו גם שני שוטרים לבדוק את העניין. "אחד מהם סיפר שהוא היא בחיל חימוש והוא מבין בזה, בדק את הפסל ואישר אותו", הוא אומר.

למרות היצירה הלוחמנית, ארד מספר שהתערוכה נושאת מסר אנטי מלחמתי. "התערוכה מדברת על ההיסטריה הישראלית מהשמדה ועל החיפוש המתמיד של היטלר-נאצר-סדאם", הוא אומר. בהזמנה לתערוכה, אותה מארגן ארד יחד עם יהושע סימון וארי ליבסקר, נכתב ש"אחמדינג'אד הוא הגיבור הזמני של הפסיכוזה שלנו. נמוך קומה ולא מגולח, הוא רק ניצב שמחליף את כל אלה אחריו".

מהשגרירות נמסר כי אנשי השגרירות קיבלו הודעה על התערוכה ועל הפסל המדובר, ביצעו בדיקה מטעמם וגם קיבלו הודעה מהמשטרה כי למקום ולתערוכה יש את כל האישורים הנדרשים. "אנחנו מבינים שישראל היא דמוקרטיה ויש בה חופש דיבור במסגרתו מוצגות תערוכות וזה חלק ממה שקושר את שתי המדינות", נאמר.

אין תגובות:

חפש בבלוג זה