יום חמישי, 12 בינואר 2012

מציאותיים

למרתף החצי סודי שמתמלא כל לילה ביצירה מכל מיני סוגים ברחוב בית יוסף מספר 23 קוראים באופן רשמי "ריאליטי ריהאב סנטר", אבל בינם לבין עצמם המנהלים קוראים לו בקיצור "הסטודיו". הרבה דברים קורים שם למטה. זה מקום להופעות רוק, פאנק ונויז, וגם ךואופנה אלטרנטיבית. אבל יותר מהכול זה נראה ומרגיש כמו חלל יצירתי מאשר כל דבר אחר. "המקום הוא מרכז לתמיכה באמנות במה ופלסטית, וגם חדר חזרות ובמה להופעות ולג'ימג'ומים", אומר אופיר רום, בן 28. "כל אמן שרוצה יכול לבוא להפגש איתנו ולהציג פה. המטרה היא ליצור השראה אצל אנשים. ברגע שאתה מייצר מקום להשראה אנשים שישתמשו בחלל יקבלו את ההשראה שהם צריכים ליצירה ואז גם אמן לא מקצועי יבוא וייפתח ויעיז ויציג, ואנשים יראו את העבודות שלו וידברו עליהן וכל זה מחזיר אותו למקורות של עצמו". 

את שותפו לתפעול המקום, אבירן חביב (24) הוא הכיר כשנפגשו בסקוואט בברלין. ה"ריאליטי" בהחלט מזכיר גם משהו מאולתר כמו סקוואט אירופאי. "יש פה פח גדול בחוץ שמספק לנו את החומרים לבניית המקום", הם אומרים ומתכוונים לרהיטים המאולתרים, לחלקי קירות הגבס וללוחות הלא אחידים של רצפות העץ, שנותנים את הטון בדקורציה של המקום. וכנראה שגם לחלקי חילוף לאופניים שהם אולי האלמנט הכי בולט בתחום האביזרים.

רום הוא גם מעצב אופנה והאסתטיקה של האופניים מפרנסת את המוזה שלו. ז'קטים וחגורות בעיצובו מוצגים למכירה במקום. החגורות עשויות ברובן מצמיגים ופנימיות של גלגלי אופניים. מזה הוא התפרנס בשנים האחרונות, בשיטוטיו באירופה. ויש לו גם שאיפות תיאטרליות: ב-26.11 הוא מעלה במקום את "נול", ערב שהוא מכנה "מופע הפרחת חיים" ומספר שהוא מיועד למספר מצומצם של אנשים וכולל מוזיקה חיה ופרפורמנס. "זה מופע שמשאיר הרבה מקום למחשבה", הוא אומר.


אז מה הלאה?
חביב: "אנחנו מקווים לגדול ולהיות מקום יותר ממוסד. בקרוב יורחב החלל עוד קצת, אבל כרגע זו בעצם דירת מרתף שאפשר לעשות בה רעש וחברים באים כדי לנגן קצת. זה הופך את המקום לסוג של אנדרגראונד וככה אנחנו אוהבים את זה. השתיה במחירי עלות והמקום בעצם שייך לחברים ולחבר'ה. זה יוצא קצת קומוניסטי כי אנחנו מצליחים לשמור על הגרעין השיתופי".

יחסית למקום מאולתר דוקא יש פעילות עניפה ואפילו לוח מופעים ופעילויות מפורט לכל חודש נובמבר. ב-23.11 תופיע למשל להקת הרוק  הצעירה "לא דובים". למחרת יעלו שלוש להקות נויז, ב-25 יופיע הסינגר-סונגרייטר אבישי אפרת וב-26.11 כאמור עולה המופע המיוחד של רום. מסיבת הפתיחה הרשמית התקיימה בשבוע שעבר, אבל נדמה שבחודשים שהוא פועל המקום כבר נחשב ל"מוסד" קטן בקרב הקהל שלו.



אין תגובות:

חפש בבלוג זה