יום ראשון, 7 באוקטובר 2007

הפרחים לריבנר



פורסם ב"הדף הירוק", 10.10.07
ריבנר (משמאל) ומוני אמריליו בצוותא
את האירוע לכבוד 50 שנות שירה ויצירה של המשורר והצלם טוביה ריבנר (מרחביה), שגם השיק את ספר הצילומים "גם זאת ראו עיני" (הוצאת קשב) פתח המשורר רפי וייכרט: "זמר הרוק נמדד ביכולת למלא את האמפי בקיסריה, והמשורר ביכולת למלא את צוותא". אחריו עלתה גלילה ריבנר ופרטה בחן רב על הפסנתר, כשצילומיו המצויינים של בעלה מוקרנים על מסך שניצב על הבמה.
האולם הבינוני של צוותא אכן היה מלא מפה לפה, בעיקר בבני דורו של ריבנר ובלא מעט אנשי רוח שעלו לבמה, קראו משיריו של חתן השמחה ואחרים, וסיפרו קצת על עצמם ועל הקשר שלהם עם שירתו של ריבנר. אסא כשר ניסה למצוא סיפור על ריבנר שנמצא בזיכרונותיו של קדיש לוז אך לא הצליח. אורי הולנדר דיבר על הקצב הפנימי בשירתו של ריבנר, "קצב שמצעיד את הקורא דווקא אל חוסר התנועה, המוות". גדעון טיקוצקי דיבר על הפצע האישי שמוביל לכתיבת שירה ועל השבר הדורי שמהווה נדבך חשוב בשירתו של ריבנר. חנה מרון חגגה יום לפני את יום הולדתה (לא גילתה איזה מספר) וביקשה כמתנה לקרוא שלושה שירים של ריבנר. גם יוסי שריד חגג יום הולדת בשבוע שעבר והתוודה על אהבה ליצירותיו של ריבנר שגובלת בשנאה מתוך קנאת סופרים. מיכל בת אדם סיפרה על השפעת שיריו של ריבנר עליה בתור ילדה בקיבוצו. גדעון שמר ורוני סומק דיברו גם הם, וחיים גורי שלח התנצלות על היעדרותו עקב מחלה קלה. בין לבין הועלו לראשונה ביצועים מצויינים לשיריו של ריבנר, שהלחין מוני אמריליו ויוצאים כעת על דיסק.   

תגובה 1:

maya elijah אמר/ה...

איך החזרתי את בעלי הגרוש בעזרת כישוף האהבה של ד"ר אלאבה שמי שירה אליהו. כשקראתי את העדות באינטרנט על איך ד"ר אלאבה, זורק הכישוף הבהיר והחזק ביותר עוזר להחזיר בעל מתגרש, מאהב. תהיתי איך זה יכול להיות נכון, כי רבים איכזבו אותי בעבר ללא כל תוצאה. פשוט שחררתי את הפוסט והסתובבתי בפורום. בהודעתי שוב תחת, מישהו פרסם ואמר זורק כישוף מאומת. אחרי שהיא קראה את הדואר, זה היה אותו אדם ד"ר. אלאבה שהיא דיברה עליה. אז אין לי ברירה אלא לבדוק באמת איך הוא עובד. הייתי הרוסה לגמרי כשבעלי האהוב עזב אותי. זה היה כאילו כל העולם שלי נעלם ביגון ובכאב. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל מבין כל מטילי הקסמים שיצרתי קשר, הוא היחיד שהשאיר בי את הרושם שאני כל כך נכון ואמין. יותר מדבריו, הוא החזיר את בעלי והגשים את כל משאלותיי. הוא נאמן עכשיו, הוא שם לב אליי, הוא מציע לי פרחים בכל יום ראשון, ולעתים קרובות אנחנו יוצאים לקולנוע ולמסעדה. בעלי בא אליי והתנצל על העוול שעשה והבטיח שלעולם לא יעשה זאת שוב. מאז הכל חזר לקדמותו. אני ומשפחתי שוב חיים יחד באושר. אני אהיה אסיר תודה לנצח שהפכתי את חיי מהגיהנום לגן עדן! אני מאמין שמי שצריך עזרה צריך לבוא אליו לעזרה. שאלוהים ימשיך להשתמש בך כדי להציל את הפרידה. כל מי שיש לו בעיות זוגיות, בעיות גירושין, מאהב אבוד או בעיות זוגיות כלשהן, ניתן לפנות אליו (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744

חפש בבלוג זה