יום שני, 10 בספטמבר 2007

מציאעה גדולה



 תקופת בין המיצרים היא לא הזמן לתפוס את להקת "א-גרויסע מציאע" בהופעה או אפילו חזרה. הם כולם חילונים לשעבר, אבל רובם חוזרים בתשובה, "מתחזקים" בשפתם, ובכל זאת מאכלסים אולפני הקלטה ובמות של בארים תל אביבים ואחרים.
"מציאה גדולה", בתרגום חופשי לעברית, מנגנים כליזמר מהיר וקצבי לרוב בו מורגשות השפעות של היפ הופ וג'אז ורוק מתקדם, או בקיצור כליזמר מתקדם, שבתקליט הראשון היה נטול טקסטים, פרט לשיר "כי חיזקת" שמילותיו נלקחו מהתפילה כמובן. בדיסק החדש, שמוקלט בימים אלו (פרט לתקופת בין המיצרים כמובן), כבר יהיו יותר מילים בעברית ובכלל, הפקה יותר מוקפדת ויותר נגישה, עם תקווה לצבירת פופולאריות.

נגן הבס ואחד מעמודי התווך של הלהקה, עופר אשד (במקור ממענית) נמצא בצד החילוני של הסקאלה. הוא התחיל לנגן בס עוד בהיותו חניך במוסד, אבל רק אחרי הצבא נהייה רציני והקים חדר חזרות ואולפן הקלטות בקיבוץ. בין היתר הקליטו אצלו האחים אריאל, בניו של מאיר ז"ל, וגם "א גרויסע" התקבצו שם.

"התחלנו לנגן ומפה לשם הקלטנו שמונה קטעים, שמבחינתו היוו סקיצות. נדב טס לארה"ב והשאיר עותק בלייבל האמריקאי הנחשב "jdub records", והם שמעו והתלהבו והשתמשו בקטע ממנו לאוסף שלהם. החלטנו שאם בשבילם זה מספיק, גם לנו זה טוב, והוצאנו את הסקיצות כאלבום".

הלהקה כוללת היום, פרט לעופר, את אורן צור בכינור, נדב בכר בגיטרה חשמלית, שי פרלמן בגיטרה חשמלית, דוד עדה בקלידים, ירום איטה בכלי הקשה, ואייל ניסנבויים על התופים.
הרבה חברים!
"נכון, ובאים מרקע מוזיקלי שונה, מפראנק זאפה עד ג'אז וכליזמר וגם חלקם חיים מחוץ לתל אביב. קשה לאסוף את כולם לחזרות, ולפעמים אנחנו נאלצים להופיע בלי אחד מהחבר'ה".

ברוח הפתיחות והחיבורים המפתיעים שנוצרים במוזיקה בשנים האחרונות, הרבה הודות להיפ-הופ ומוזיקת העולם, כבר אין כמעט שילוב שלא נוסה. אפשר לשייך אותכם לסצינה מסויימת במוזיקה העולמית או הישראלית?
"השתתפנו במרתון מוזיקה יהודית שנערך ב'לבונטין' בתל אביב לא מזמן עם להקות כמו 'אוי דיוויז'ן', והלייבל שהשתמש בקטע שלנו נקרא 'דאב יהודי', ואנחנו קוראים לעצמנו כליזמר מתקדם. בכל מקרה אלה חיבורים שמתקיימים כרגע רק בתקשורת".

ובין חברי הלהקה, איזה מין חיבור קיים?
"גם הדתיים וגם החילוניים בלהקה מתעסקים באופן שוטף בקשר של האדם עם עצמו ועם בוראו, דרך עיסוק ביהדות, תורת ימימה, קבלה ועוד. כלומר החיבור בינינו הוא רוחני ומוזיקלי, שהם תחומים משלימים. גם הטקסטים בדיסק החדש יהיו ברוח הזאת".

בינתיים הם מבצעים את החומרים שלהם ואחרים בהופעות בארץ ובחתונות, והקליפ הנחמד שלהם באתר www.groyse.com כבר נלקח והוצג באתר נאו-נאצי כלשהו. והרי נאמר במקורות: העיקר שמאייתים את השם נכון. 
(סיון שדמון)

פורסם ב"הדף הירוק", 9.07

תגובה 1:

maya elijah אמר/ה...

איך החזרתי את בעלי הגרוש בעזרת כישוף האהבה של ד"ר אלאבה שמי שירה אליהו. כשקראתי את העדות באינטרנט על איך ד"ר אלאבה, זורק הכישוף הבהיר והחזק ביותר עוזר להחזיר בעל מתגרש, מאהב. תהיתי איך זה יכול להיות נכון, כי רבים איכזבו אותי בעבר ללא כל תוצאה. פשוט שחררתי את הפוסט והסתובבתי בפורום. בהודעתי שוב תחת, מישהו פרסם ואמר זורק כישוף מאומת. אחרי שהיא קראה את הדואר, זה היה אותו אדם ד"ר. אלאבה שהיא דיברה עליה. אז אין לי ברירה אלא לבדוק באמת איך הוא עובד. הייתי הרוסה לגמרי כשבעלי האהוב עזב אותי. זה היה כאילו כל העולם שלי נעלם ביגון ובכאב. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל מבין כל מטילי הקסמים שיצרתי קשר, הוא היחיד שהשאיר בי את הרושם שאני כל כך נכון ואמין. יותר מדבריו, הוא החזיר את בעלי והגשים את כל משאלותיי. הוא נאמן עכשיו, הוא שם לב אליי, הוא מציע לי פרחים בכל יום ראשון, ולעתים קרובות אנחנו יוצאים לקולנוע ולמסעדה. בעלי בא אליי והתנצל על העוול שעשה והבטיח שלעולם לא יעשה זאת שוב. מאז הכל חזר לקדמותו. אני ומשפחתי שוב חיים יחד באושר. אני אהיה אסיר תודה לנצח שהפכתי את חיי מהגיהנום לגן עדן! אני מאמין שמי שצריך עזרה צריך לבוא אליו לעזרה. שאלוהים ימשיך להשתמש בך כדי להציל את הפרידה. כל מי שיש לו בעיות זוגיות, בעיות גירושין, מאהב אבוד או בעיות זוגיות כלשהן, ניתן לפנות אליו (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744

חפש בבלוג זה